Doppler ultrazvuk karotidnih arterija

Korištenjem zvučnih valova, ultrazvuk karotida je bezbolan i siguran način provjere vaših karotidnih arterija ― koje opskrbljuju vaš mozak krvlju.

Ultrazvuk karotidnih arterija koristi se za procjenu glavnih arterija vrata koje dovode oksigeniranu krv u mozak. Ponekad se ove arterije mogu suziti zbog nakupljanja plaka. Sužavanje krvnih žila može povećati rizik od moždanog udara. Ultrazvučni pregled karotide može pokazati postoje li suženja ili začepljenja u dvjema arterijama vrata koje vode do vašeg mozga. Doppler karotida može pomoći liječnicima da utvrde rizik od moždanog udara i potrebu za preventivnim mjerama.

Kada je potreban ultrazvuk karotida, on bi se trebao napraviti u što kraćem roku jer ranija dijagnoza može dovesti do ranog liječenja i ponekad spasiti živote.

Ultrazvuk karotida arterija pokazuje vašem liječniku može pokazati vašem liječniku:

• Jesu li karotidne arterije začepljene ili sužene
  • Izmjeriti koliko dobro krv teče kroz vaše arterije

KADA NAPRAVITI ULTRAZVUK KAROTIDA

Ultrazvuk karotidnih arterija je potreban kada vaš liječnik želi potražiti krvne ugruške ili naslage masti i kolesterola na stijenkama karotidne arterije. Ove naslage mogu ograničiti i na kraju blokirati dotok krvi u vaš mozak, lice i vrat. Blokirana karotidna arterija može uzrokovati moždani udar.

• Nakon operacije arterije
  • Ako je arterija bila sužena
  • Ako imate visok tlak ili kolesterol
  • Ako ste imali moždani udar